Орындаған: Дәулет Өсербай Тобы: 107 Б



Дата01.12.2022
өлшемі280,95 Kb.
#54102
түріӨмірбаяны

Қазақ-Ресей медицина университеті

  • Тақырыбы : « Әл – Фарабидің ғылыми мұралары»
  • Орындаған: Дәулет Өсербай

    Тобы: 107 Б

Жоспар:

  • Әл – Фарабидің өмірбаяны
  • Ғалымның еңбектері
  • Әл-Фарабидің философиялық мұрасы
  • Ірі жетістіктері
  • Қорытынды.

Әбу Насыр Әл-Фараби Әбу Насыр Мұхаммад ибн Тархан ибн Узлағ әл-Фараби (870 - 950 ж. ш.) - әлемге әйгілі ойшыл, философ, социолог, математик, физик,астроном, бота-ник, лингвист, музыка зерттеушісі

Туған жері

Туған жері Сырдария бойындағы ерте заманда түркі халықтарының орталығы болған Отырар қаласы. Отырарды арабтар «Фараб» деп атаған. Қай жерден шыққанын білдіру үшін аты жөніне өзінің туған мекенінің атауын тіркейтін сол заманның дәстүрімен ұлы ұстаз Фараби аталған. Махмұд Қашқари «Диуани лұғат ат түрк» атты еңбегінде Фараб қаласының түрікше аты «Қарышоқы» деп көрсетеді.

Екінші ұстаз..

Әл-Фараби есімі дүние жүзі мәдениеті мен ғылымының тарихынан берік орын алады. Оны шығыстың Аристотелі деп атаған.

Еңбектері:

Фараби шығармаларының санын неміс ғалымы Ш. Штейщнейдер 117 еңбек десе, түрік ғалымы А. Атеш— 160, ал тәжік ғалымы Б. Ғафуров— 200 трактат деп көрсетеді.

Ұлы Бабамыз Аристотельдің философиясын дамыта отырып, өз тарапынан да «Ғалымдардың шығуы», «Ғалымдар энциклопедиясы немесе тізбегі», «Кемеңгерлік меруеті», «Ізгі қала тұргындарының көзқарасы», «Музыканың үлкен кітабы», «Философияны аңсап үйрену үшін алдан ала не білу кажеттігі жайлы», «Ақылдың мәні туралы», «Әлеуметтік-этникалық трактаттар», «Философиялық трактаттар», т. б. көптеген философиялық еңбектер жазған.

  • Әл-Фараби Аристотель, Платон және басқа ежелгі грек философтарының еңбектерімен түпнұсқада танысуға мүмкіндік алды, оған байланысты Аристотельден кейінгі «Екінші мұғалім» деп аталды. Фараби Аристотельдің «Санат», «Герменэтика», «София», «Риторика», «Логика» және «Поэтика», сондай-ақ «Порфирия мен басқа да ойшылдардың философиясына кіріспе» деп аталатын шығармалары туралы пікірлер жазды.

Фарабидің ең танымал туындыларынан ең танымал «Даналық інжу-маржандары», «Мейірімді қаланың тұрғындарының көзқарастары», «Философиялық трактаттар» және «Музыканың үлкен кітаптары» атты трактаттары бар.

  • Фарабидің ең танымал туындыларынан ең танымал «Даналық інжу-маржандары», «Мейірімді қаланың тұрғындарының көзқарастары», «Философиялық трактаттар» және «Музыканың үлкен кітаптары» атты трактаттары бар.

Әл-Фараби мен Еуропа

  • Еуропада, XII-XIII ғасырларда. Әл-Фараби шығармалары 1930-1932 жылдары латын және еврей тілдеріне аударыла бастады. Парижде француз ғалымы Барон Рудольф Д. Эрланге жариялаған «Музыкадағы Ұлы кітаптың бірінші бөлігінің француз аудармасы» жарық көрді.
  • Әл-Фарабидің атауы әлемдік ғылым мен мәдениет тарихында берік орнатылған. Еуропалық Ренессансқа үлкен әсер еткен жұмыстары Батыстың және Шығыстың мәдениеті мен философиясын жақындастыру үшін қосатын көпір болды.

Әл-Фараби мен Қазақстан

  • Қазақстанда әл-Фараби мұрасын зерттеу мәселесі ХХ ғасырдың екінші жартысында талқыланды. Осылайша, 1960 жылы, 15 қазанда академик Ақжан Машанов (Машани) Қазақ КСР Ғылым Академиясының президенті академик К.И. Сәтпаев әл-Фараби мұрасын ғалымдардың зерттеулері мен оның туындыларын аудару идеясын қолдауға шақырды: «Ұлы әл-Фараби - біздің жерлестеріміз, біз ол туралы аз білеміз ...». Осы кезден бастап ғалымдар әл-Фарабидің өмірі мен шығармаларын зерттеумен айналыса бастады.
  • Қазақстан тәуелсіздігін ескере отырып, осы саладағы даму қарқыны жеделдетілді, бұл Қазақ ұлттық университетінің 1991 жылдың 23 қазанынан бастап Әл-Фараби атындағы аталмыш фестивальге айналды. Философ, ғалым, ҚР Ұлттық ғылым академиясының корреспондент-мүшесі, әл-Фараби ғылыми орталығының негізін қалаушы А.Х. Қасымжанов; Араб тілін меңгерген және математика бойынша докторлық диссертация қорғаған танымал математик, әл-Фараби А. Кобесов; академик, философ М. Бурабаев; белгілі қазақстандық жазушы Ә.Әлімжанов.

Ақыл туралы ілім Фараби философиядағы ірі жетістіктер санатына қосылады.

Мұндағы ақыл ұғымына кең, бүкіл әлемдік мағынада қарастырылып, оның космологиясына тірек болды. Ең жоғар­ғы сатысы түпкі себепті – Алла иемденеді. Алладан кейінгі екінші сатыны – аспан денелері, болмыстың үшінші сатысы әрекеттегі ақыл және оған сай төрт элементтен (топырақ, су, ауа, от) тұратын ай асты әлемі. Болмыстың төртінші сатысы – адамның жаны. Ең төменгі бесінші сатысын форма мен материя алып жатыр. Бұл схемада бір жағынан әлемнің, аспан мен жердің алшақтығы жайлы ресми мұсылман дінінің қағидаларына сәйкес келсе, екінші жағынан дүниеге материалистік, эволюциялық даму тұрғысынан қарауға мүмкіндік береді. Фарабидің философиялық жүйесінде материяға көп көңіл бөлінеді. Ол ай астындағы дүниенің шын мәнінде бар екенін, оның айдан жоғары орналасқан дүниемен, яғни аспан әлемімен бірлікте болатынын мойындайды. Біздің, яғни айдан төмен жер бетінде орналасқан дүниеде материя мен формадан тұратын заттар, нәрселер – ақиқат. Олар негізгі бастапқы материя болып табылатын төрт элемент­тердің сан алуан әртүрлі қосылыстарынан тұрады.

Қорытынды..


Әбунасыр Әл-Фараби — түркі ойшылдарының ең атақтысы, ең мәшһүрі, “Әлемнің 2-ұстазы” атанған ғұлама. Оның заманы “Жібек жолы” бойындағы қалалардың, оның ішінде Отырардың экономикасы мен мәдениетінің дамыған кезіне дәл келеді. Әбунасыр Әл-Фараби Орта Азия, Парсы, Ирак, Араб елдері қалаларына жиһанкездік сапарлар жасап, тез есейді. Ол жерлерде көптеген ғұламалармен, ойшыл-ақындармен, қайраткерлермен танысып, сұхбаттасты. Тарихи деректер бойынша 70-ке жуық тіл білген. Өздігінен көп оқып, көп ізденді,150-ге тарта трактат жазып қалдырды.

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет