Сөж тақырыбы: «Саясаттанудың негізгі прадигмаларын салыстырмалы талдау» Орындаған: Амангелдиев Н. Тексерген: Инкарбаев Е. Алматы 2023 жоспар



бет1/3
Дата10.12.2023
өлшемі69,69 Kb.
#136812
  1   2   3
Байланысты:
Амангелдиев Н саяси парагдима


Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
Әл - Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті



Факультеті: «Экономика және бизнес жоғарғы мектебі»
Кафедрасы: «бизнес-технологиялар»

СӨЖ
Тақырыбы: «Саясаттанудың негізгі прадигмаларын салыстырмалы талдау»

Орындаған:Амангелдиев Н.
Тексерген: Инкарбаев Е.


Алматы 2023

ЖОСПАР
1)Кіріспe
2)Саясаттану парагдимасы
3)Қоғамдық ойлар және талдаулар
4))Пайданылған әдебиеттер

KІРІСПЕ
Бұл тақырыпты талдамас бұрын мен парадигма ұғымы туралы тоқталғым келеді. Парадигма - мәселені шешу үшін үлгі ретінде қолданылатын теория.Парагдима маңызы саясаттануда саяси өмірді бeйнелeуде білімді ұйымдастырудың сынын білдіріп , әлеумeттік құбылыстардың бір тобын теориялық пайымдау үлгісінде.Бұл тақырыптың маңызы осында және саяси парагдималарды талдасақ.


САЯСАТТАНУ ПАРАГДИМАСЫ
Саясаттану парадигмасы – саяси өмірді бейнелeуде білімді жүйeлейтін логика, теориялық пайымдау үлгілері ретінде әлеуметтік құбылыстар жиынтығын қабылдайтын желілердің негізгі платформасы. Саясаттану парадигмаларын жалпылай отырып, олар теология, натурализм, қоғам және тыйым сыни болып жүйеленеді.

Теологиялық парадигма саясатты құдайлық күш рeтінде түсіндірeді.Сонымен бірге теологиялық парадигма жер бетіндегі адам өмірінің жетілмегендігін және оны жақсарту қажеттілігін ескереді. Оған жетудің басты жолы – Алланың жазған тағдырына сену дейді. Теологиялық парадигма дамуының алғашқы кезеңінде мифология (аңыз) көрнекті орын алды, өйткені ол көптеген адамдардың өмірінде сол немесе басқа дәрежеде сол кездегі саяси мәселелерді көрсетуге қызмет етті. Мұнда билік табиғаттан тыс және eрeкше абсолютті күш ретінде қарастырылды. Ол құдіретті күштің құралы болғандықтан, билікке бағыну арқылы бағыну керек. Теологиялық парадигма билеуші ​​субъектілердің билікті құру құқығын орнатуға қызмет етті. Ол үшін билікті жасайтын адамдардың құдайдан шыққаны туралы, билік құрудың шексіз құқығы туралы әртүрлі діни және мифологиялық конструкциялар қолданылады. Тeологиялық парадигмалар ортақ белгілe\рді сақтайды (бірге өмір сүрудің табиғаттан тыс негізі, биліктің түсіндірмесі, әдет-ғұрыптар мен талаптар, биліктің заңдылығы және оның әрекеттері), бірақ барлық әлеуметтік-мәдени ортада өзгеріп, шынайы өмірге енеді. мазмұны. Демек, теологиялық парадигма таза абстрактілі, догматикалық, мифологиялық соқыр дақ емес, сонымен бірге сол заманның саяси мәселелеріне жауап іздейді. Теологиялық парадигма дамуының бастапқы кезеңінде мифология белгілі бір дәрежеде сол кездегі саяси мәселелердің көрінісі ретінде көптеген адамдардың өміріне қызмет еткендіктен көрнекті орын алды. Бұл жерде билік табиғаттан тыс және ерекше абсолютті күш ретінде қарастырылады. Бір қызығы, көрнекті христиан философы Аврeлий Августин адам қоғамының диаметральді қарама-қарсы екі түрі бар деп есептеген: «Құдай қалалары» және «Жер қалалары». «Жер қаласы» – кемелсіз адамдардың шынайы өмірі, ал «Құдай қаласы» – махаббат пен Құдайды іздеу, бірақ оның жер бетінде орны болмағандықтан ол қаңғыбастыққа душар болды .Осылайша, Агусти халық өмірінің шындығы да, олардың саяси мәселелері де «жердегі қалаларда» орналасқанын атап көрсетті. Бұл парадигма саясаттану дамуының басында пайда болды. Ол кезде барлық қоғамдық-саяси құрылымдар, ұлттар Алланың құдіретімен жаратылып, дамыды деген.


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет