1. Адам мен қоғамның пайда болуын белгілейтін термин: антропосоциогенез



бет1/3
Дата22.05.2023
өлшемі30,94 Kb.
#96138
  1   2   3

  1. 1. Адам мен қоғамның пайда болуын белгілейтін термин: антропосоциогенез

  2. 2. Аристотельдің пікірінше артық пен кемшіліктің тең ортасы:• ізгілік дурыс Қарапайымдылық әділеттілік осылар+++

  3. Этиканың басты категориялары: Әділдік борыш махаббат ар бакыт:

  4. 4. Ахмет Байтұрсынұлы өнерді негізгі екі түрге бөледі• Жан сақтау және жан коштау++:

  5. Қазақ сөз өнерінің теориясына арналған «Әдебиет танытқыш» еңбегінің авторы:Ахмет Байтұрсынұлы

  6. 8. Өзгенің қайғысына ортақтасу арқылы жанның, рухтың тазаруы:Катарсис

  7. 9. Қоғамды өзара мұқтаждықтарын өтеу үшін бас қосқан адамдардың бірлестігі деп есептеген философ: • Платон

  8. 10. Әл-Фараби бойынша қоғам жіктелісі: 3 түрлі : ұлы, орташа, шағын :

  9. 11.Ең ежелгі әлеуметтік институт: Отбасы

  10. 12. Аристотель жақтаған меншік түрі: Жеке меншік+++

  11. 13. Платон жақтаған меншік түрі: Қоғамдық++

  12. 14.Серен Кьеркегор философиясына сәйкес адам өмірінің сатылары: эстетикалық, этикалық, діни сатылар.+++

  13. 15. Адамның жанын таза тақтаға теңеген жаңа заман философы:• Локк++++

  14. 16. Тарихтың мәні мен тарихи процестің дамуын түсіндіретін ортағасырлық философиядағы түсінік:

  15. провиденциализм Тарих философиясы

  16. 18. «Адам еркіндікке кесілген (жаралған) тіршілік иесі» деп пайымдаған ойшыл: Жан Поль Сарт+++

  17. 19. Тапатал түсте қолына шам алып адам іздеп жүретін ойшыл:Диоген+++

  18. 20. Антропоцентризм қай дәуірдің философиясына тән принцип? кайта өрлеу

  19. 23. Ф. Энгельс материя қозғалысының негізгі формаларына жатқызады:

    • механикалық, физикалық, химиялық, биологиялық, әлеуметтік

  20. 24. Философияның басты сұрағы «Адам дегеніміз не?» деген пайымдаудың авторы:Кант

  21. 25. Конфуций философиясындағы «жэнь» ұғымы білдіреді:Адамды сүю

  22. 27. Ақиқаттың дүниеге келуіне көмектесетін Сократтың әдісі:майевтика

  23. 28. Үнді философиясындағы қайта-қайта туылу «шеңбері» қалай аталады:сансара

  24. 36.Адамға берілген «Zoon Poltikon» анықтамасының авторы:

  25. Аристотель

  26. 39.Аристотель бойынша өнер дегеніміз табиғатқа, болмысқа еліктеу болса, Платон бойынша өнер:Еліктеуге еліктеу, көлеңкенің көлеңкесін салу++

  27. 41. «Лодка на аллеях парка» еңбегіндегі «әлеуметтік институттарды» білдіретін метафора: асфальтталған аллеялар??++

  28. 42. Мәдениеттің басты элементі: тіл

  29. 43. О. Шпенглер бойынша мәдениеттің «фаусттық типі» дегеніміз:Батыс Еуропа мәдениетті или только Еуропа

  30. 45.«Өркениет дегеніміз мәдениеттің ақыры» - деп есептеген:Руссо, Ш.Фурье,О.Шпенглер

  31. 46.XX ғасырдың 80-ші жылдарында пайда болған, ашық және өз-өзіне толығынан тең емес жүйелердің өзіндік ұйымдасуы мен өзгеру, даму заңдылықтарын зерттейтін ілім:

  32. Синергетика

  33. 49.К.Ясперс іліміндегі «Белдеулік (осьтік) уақыт»:Бұл - шамамен б.э.б. 800 және 200 жылдарды қамтитын уақыт. Шығыс пен Батыстың тарихи кездесуінің лездік сәті, адамзат тарихының бірлігін түсінуі, адамзаттың рухани оянуы +

  34. 50.Эрнст Кассирер бойынша адам символдар әлемінде өмір сүреді. Символ деп нені айтады? Ертегілер мен әфсаналарда кездесетін жанды-жансыз бейнелер

  35. 54. Табу сөзінің мағынасы: тыйым салынған

  36. 56. Әрбір оқиғаны және адамның әрбір әрекетін о баста бекітілген деп білетін, қалау еркі мен кездейсоқтықты жоққа шығаратын дүниетанымдық тұжырымдама қалай аталады (қашып құтылмайтын): фатализм

  37. 57. Ибраһимдік немесе Авраамдық діндерге жатады: ислам, христиан, иудаизм




  1. 60. Болмысты бейнелеуде қоғамға көңілі толмау, оған өз идеалын қарсы қою, өмірге сын көзімен қарау, рухани азғындауға қарсылық, заман шындығын мойындамау, арман, қиялға берілу, өткенді дәріптеу сынды ерекшеліктермен белгілі XIX ғасыр өнерінде қанат жайған бағыт қалай аталады? Романтизм




  1. 61.Қай ғалым, сөз өнері адам санасының үш негізіне: ақылға, қиялға, көңілге табан тірейді. "Ақыл ісі – аңдау, қиял ісі – меңзеу, көңіл ісі – түю, талғау. Тілдің міндеті – ақылдың аңдауын аңдағанша, қиялдың меңзеуін меңзегенше, көңілдің түйгенін түйгенше айтуға жарау" деп пайымдаған болатын? А.Байтұрсынұлы




  1. 62. Гегель өзінің "Философия ғылымдарының энциклопедиясы" еңбегінде: "- Ауру, - деп жазады, - денсаулықтағы шешімін табуы тиіс қайшылық". Аталған пайымдауды ойшылдың қандай іліміне жатқызуға болады? Диалектика




  1. 63. Рим дәрігері Клавдий Галеннің ойынша, дәргердің ауру атаулының тектері мен түрлерін және олардың қалай жіктелетіндігін, сонымен қатар олардың өзара байланысын (қай ауру екінші бір дерттің себебі немесе салдары болуы мүмкін екенін) дұрыс анықтауы үшін философияның қандай бөлімі туралы білімі болуы керек? Антропология, онтология кате




  1. 64. Қай философ, әлеуметтік философияның пәнін: «Әлеуметтік философия – қоғамдық болмыстың жалпы мәңгі негіздерін зерттеумен айналысатын философиялық таным», - деп анықтаған болатын? С.Л.ФРАНК




  1. 65. Қай ойшылдың қоғам концепциясына сәйкес, "Қайырымды қала - кемелденген, сырқатсыз денеге ұқсайды, ал оның барлық мүшелері тірі жанның өмірін аман сақтау үшін, оны барынша қызғылықты ету үшін бір-біріне көмектесіп отырады"? Әбу наср Әл-Фараби




  1. 66. Қайсы этикалық категория адамның өзі-өзін сыйлауда көрініс табатын, өзінің «Менін» аса жоғары, асқақ, әр дәрежеде қадір тұтып қастерлейтін сезімі болып табылады? Абырой




  1. 67. Шарап бейнесінде болмыстың шын құндылығы көрсетіледі. Шарап өмірге қуаныштың, көңілденудің, жастық шақтың, ақсақалдар даналығының рәмізі. Шарап құмырада сақталады. Адам денесі де қыштан жасалған құмыра. Ерте ме, кеш пе, дене топыраққа айналады, одан жаңа құмыра жасалады. Осылай даналық ұрпақтан ұрпаққа өтіп жатады деп, кез келген жағдайда адам болып қалуға шақырған ойшыл: Омар Хайям




  1. 68. Макс Шелердің қай шәкірті философиялық антропологияның биологиялық бағытын дамытты? Г.Плеснер




  1. 69. Дербес өмір сүретін жеке организм, атап айтқанда, адам, жеке тұлға, адамзат баласының жалғыз өкіліне жататынын білдіретін термин қандай ұғыммен белгіленеді? Индивид




  1. 70. Жеке адамды саналы өзіндік іс-әрекеттің субъектісі және қоғам мүшесі ретінде оның адамгершілік, әлеуметтік, психологиялық қырларын жан-жақты сипаттайтын ұғым қалай аталады? тұлға




  1. 71. Гректің қай ойшылы, жан мен тәннің антропологиялық дуализмі туралы пайымдап, жан - адамды адам ететін субстанция, ол идеялар дүниесіне ұмтылуда деп тұжырымдады? Платон




  1. 72. Өлгендердің жандары басқа адамдардың (жаңадан туылған нәрестенің) жануарлардың денелеріне, өсімдіктер мен минералдарға көшетіні туралы діни-мифологиялық көзқарас қалай аталады? Сансара,метемпсихоз




  1. 73.Рухтың көкіректілігіне жағдай туғызып, оның салдарынан Құдайдан безіп кетуге, табиғат пен қоғам әлемінде құлдыққа түсуге апаратын Бердяев бойынша еркіндік түрі қалай аталады? Иррационалды еркіндік, потенциалды еркіндік




  1. 74. Адамның өз өмір жолын, мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы: Тұлғаның өзін-өзі анықтауы




  1. 75. «Тұрақтылықты білген адам кемелденудің шыңына жетеді. Кемел адам құмарлықтан арылады, Даоға жетеді. Даоны түсінген адам қауіптен құтылады» тұжырымының авторы: Лао-Цзы




  1. 76. Өмір – бұл игілік. Өмір неғұрлым күшті, жарқын болса, соғұрлым жақсы болады. Өмірден қашу керек емес, ол азапқа толып кетсе де. Өмірге қуануға үйрену керек» сөзінің авторы: Фридрих Ницше



  2. 77. Қай ойшыл «Табиғат туралы ғылымдарды» және «рух туралы ғылымдарды» ажыратқан. Рух туралы ғылымдардың, олардың қатарындағы философия мен педагогиканың практикалық маңызы – өмірді тәртіпке келтіруге және кемел қалпына жеткізуге жәрдемдесу деп тұжырымдаған? Вильгелм Дильтей




  1. 78. Европада тарих философиясын жасаудағы бірінші қадам болып табылатын Августиннің еңбегі қалай аталады? Жан сыры




  1. 79. Гректің қай ойшылы алғаш рет тарихи дамудың ортақ жолы туралы идеяны алға тартқан болатын? Гесиод




  1. 80. «Мәдениет – бұл білімдердің, сенім-нанымдардың, өнердің, құндылықтардың заңдардың, әдет-ғұрыптардың және адамның қоғам мүшесі ретінде игеріп алған қабілеттері мен әдеттерінің жиынтығы» деп пайымдаған ойшыл: Э.Б.Тэйлор




  1. 81. «Тапробану аралындағы (шамамен Цейлон, казіргі Шри Ланка) бақытты қоғам туралы Генуя теңізшісі әңгімелейді. Мұнда жеке меншік жоқ, адамдар төрт сағат қана жұмыс жасайды, бай-кедейге бөлінбейді», деп жазылған Т.Кампанелланың еңбегі қалай аталады? Күн қаласы




  1. 82. Дж. Фрэзердің эволюционизмінде адамдар қоршаған ортаны сиқырлы жолмен өзгерте алатын өз қабілеттеріне сенген кезең қалай аталады? Магиялық кезең




  1. 84. Александр Баумгартен философия саласына «эстетика» терминін еңгізді. Грекше «aisthetikos» сөзі қандай мағынаны білдіреді? Сезіну, сезімдік




  1. 85. Әлемдік философияның қай өкілі, «Сезімдік махаббат - сұлулыққа қатысты махабаттың төменгі сатысы» деп санаған? Платон




  1. 86. Аталған ойшылдардың ішінен қай ғұлама, «Құдай адамды да жаратты. Бірақ ол күнделікті ісіне араласпайды. Адамды ақылды немесе ақымақ, мейірімді немесе қатал, бай немесе кедей еткен жоқ. Бәрі адамның өзіне, оның ақылына және қоршаған ортасына байланысты», - деп пайымдаған? Абай Құнанбаев




  1. 87. Қай ойшыл «Тарихтың соңы және соңғы адам» еңбегінің авторы? Фрэнсис Фукуяма

  2. 88.Берілген нұсқалар арасынан қай ойшыл «Тарих философиясы» терминін енгізді? Вольтер




  1. 89. Қай ғалым: «Алғашқы қауымдық кездегі адам ұйқыда көрген түстері мен елестері жөнінде, есінен танып қалғаны мен өлімі туралы ойланып, денеден бөлініп шығып және одан тыс өмір сүре алатын жан туралы түсініктерді қалыптастырды» - деп, діннің алғашқы формасы жөнінде анимистік концепцияны ұсынды? Тайлор




  1. 90.Француз философы К. Леви-Стросстың структурализмі бойынша, адам санасында ойлаудың өзгермейтін априорлық (тәжірибеге дейінгі) құрылымы бар. Ойшылдың пікірінше, қандай бинарлық оппозициялар негізінде ойлау құрылымы дүние тәртібін бейнелеп, тіл құрылымында көрініс береді? «үсті» - «асты», «оң» - «сол», «жақсы»- «жаман»




  1. 91.Кімнің ойынша, «Адамдар табиғатынан қатыгез, алдауға бейім, мансапқор, мемлекет олардың осы жаман қасиеттерін шектеп, тәртіп орнату үшін қажет»? Макиавелли




  1. 92.Батыстың қай данышпан ойшылы, адамға «қоғамдық жануар», «саяси жануар» деген анықтама беріп, мемлекетті «үлкен отбасы» деп атаған? Конфуций




  1. 93.«Адам бойында жануарлармен бірдей күңгірт сезімдік ұмтылыс және құдайға жақындататын рух бірігеді», - деген пайымдау, қай ғалымның тұжырымдамасы болып табылады? Макс Шелер




  1. 94. Берілген нұсқалардың ішінен қай ойшыл, «Жеке адамның мәні оның сақалында, қанында, не дерексіз бір физикалық жаратылысында емес, әлеуметтік сапасында» деп пайымдаған? К.Маркс




  1. 95. Қай ғұламаның пікірінше, сұлулық заңдарын математика тұрғысынан есептеп шығару мүмкін емес, олар бір адамның қиялына емес, табиғаттан берілген шын нәрсеге негізделеді. «Өйткені, шындығында, өнер табиғатта жасырынады; кім оны одан іздеп тауып алса, сол оған ие болады»? Дюрер




  1. 96. Ерік бостандығының антиномиясына байланысты “адамның ерік бостандығының метафизикалық тереңдігі бар және ол бізді жоғары қарай да -игілік пен ізгілікке және төмен қарай да – зұлымдыққа бағыттай алады” деп жазған классикалық философиясының өкілі? Фридрих Вильгельм Шеллинг




  1. 97. Тарихи кезеңнің алмасып отыруы қарым-қатынас құралының дамуымңен анықталады деген көзқарасты айтқан: Ж.Бодрияр, К.Маркс,

  2. 102. Постмодернизм философиясындағы "жоқ шындықтың ақиқаттың орынбасары немесе заттың жоқтығын білдіртпеу үшін оның орнына жүретін сол сияқты болып көрінетін бірақ оның өзі емес басқа нәрсе" не деп аталады?



Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет