Жұмыстың жалпы сипаттамасы



Дата07.09.2022
өлшемі0,98 Mb.
#38600
түріДиплом

Ұлттық және діни бірегейлік түсінігі

Жұмыстың жалпы сипаттамасы

  • Дипломдық жоба ұрпақтар сабақтастығы және ұлттық бірегейлік мәселелерін толғай келе, бұл ұғымдардың арабайланысын ашып беруді негізге алады.Сондай-ақ,ұлттық бірегейлікті сақтап, одан әрі жетілдіре түсу үшін ұрпақтар сабақтастығының маңызды фактор екендігін жалпы теориялық және Қазақстан бойынша зерделеу негізге алынады.

Зерттелу тақырыбының өзектілігі

  • Қазіргі жаһандану заманында ұлттық қауіпсіздікті сақтау маңызды саяси-әлеуметтік мәселелердің бірінен саналады. Осыған орай, әлемдегі көптеген халықтар мен ұлттар ұлттық бірігейлікке ұмтылып отыр. Тіптен, Еуропалық Дипломдық жоба ұрпақтар сабақтастығы және ұлттық бірегейлік мәселелерін толғай келе, бұл ұғымдардың арабайланысын ашып беруді негізге алады.Сондай-ақ,ұлттық бірегейлікті сақтап, одан әрі жетілдіре түсу үшін ұрпақтар сабақтастығының маңызды фактор екендігін жалпы теориялық және Қазақстан бойынша зерделеу негізге алынады. кейбір мемлекеттердің өзі мульткультурализм идеясын қолдамайды. Ендеше, қазақ халқы да тәуелсіздік алғаннан кейін өзінің ұлттық бірегейлігін сақтауға қайтадан қадам басты. Бұл тұста, біз ұсынып, зерделегелі отырған тақырыптың өзектілігі арта түседі. Дипломдық жобада ұлттық рух пен ұлттық идеяны қолдай түсудің философиялық негіздемелері ұсынылған.

1. Ұлттық және діни бірегейлікті зерттеудің теориялық негіздері

  • 1.Тарихи-әлеуметтік: тарихи рухани құндылықтарымыздың тұрақтылығы, салт-дәсүр мен әдет-ғұрыптың сақталуы, тарихымызға құрметпен қарау, тіл т.б.
  • 2. Психологиялық: ұлттық өзіндік сана, Ұлттық Мен, Ұлттық қоғамдық санадағы интроспеция, этнорефлексия, Ұлттық рухтың парапарлығы т.б.
  • 3. Саяси-идеологиялық:Ұлттық идеяның өз мәнінде тәжірибе жүзінде жүзеге асуы мен арман-мұраттардың орындалуы, отаншылдық т.б.
  • Жоғары бөлімде көрсеткендей ұлттық бірігейліктің сақталуының тарихи эволюциясы бүгінгі күнге дейін жалғасын тауып отыр. Егер де бұндай тарихи сабақтастақ болмаса, онда ұлттың болуы мен болмауы мәселесі туындайды. Кейбір халықтардың тарихы хронологиялық жағынан бірніше мың жылдықты құраса, кейбірі кересінше, жас халықтар болып есептеледі. Біздің тарихи дамуымыз бірнеше ғасырларды бастан өткерген, тамыры тереңде жатқан, діліміздің тұңғиық зерделерінің жадысы сақталғандығын қазіргі таңда ғалымдарамыз дәйектеп жүр.

Ұрпақтар сабақтастық арқылы бірегейлікті қалыптастырудың екі қыры бар. Осы заманға дейін мәдени - рухани кеңістік оны түйсініп қазіргі таңда саяси - әлеуметтік философиялық деңгейге көтеріп , ғылыми - теориялық маңызын ұғына отырып тұжырымдамасын жасап келеді. Осыған орай біз ұрпақтар сабақтастығы арқылы ұлтық бірегейлікті сақтаудың негізгі мазмұндамасын ұсынуды жөн көрдік.

  • Ұрпақтар сабақтастық арқылы бірегейлікті қалыптастырудың екі қыры бар. Осы заманға дейін мәдени - рухани кеңістік оны түйсініп қазіргі таңда саяси - әлеуметтік философиялық деңгейге көтеріп , ғылыми - теориялық маңызын ұғына отырып тұжырымдамасын жасап келеді. Осыған орай біз ұрпақтар сабақтастығы арқылы ұлтық бірегейлікті сақтаудың негізгі мазмұндамасын ұсынуды жөн көрдік.
  • Бірінші тұрғы сыни ойлау негізінде былайша құрылады. Ұлтық бірегейліктің сақталмауы. Оның психо-әлеуметтік астарлары бар.
  • Қазақ халқындағы бірегейлік тұлғаның өзіне-өзі сәйкес келуінен туындайды. Тұлға қашанда өзін сақтауға және әлеуметтік ортада беделін жоймауға ұмтылады. Оның нақты көрінісі (тектілік) деп аталады: Текті тұқым сабақтасқан био-психологиялық тамаша үлгі. Бұл басқа халықтарда кездеспейтін және әлемге үлгі болатындай қағидат деп айта аламыз. Осы тектіліктің сақталмауынан жер бетінде қеншама ұлттар мен халықтар жойылды. Ал қазақ халқында тектіліктің түп бастауы. Мысалы, Төрелік тұқым, бұлда сабақтастық Кенесарыхан соңғы Шыңғыс тұқұмы. Мартен Хейдегерше айтсақ осындай ұлттық бірегейліктің сақталмауы қол-астындағы-болмыс ретінде көрініс беретін орыс отаршылдығының аймағы. Мартен Хейдеггер өзіне-арналған-болмыс және нақты бар болмыс ретінде антологиялық негіздеме жасаса біз оны ұлттық деңгейге шығара аламыз. Сол кезде халықтың шынайы кел беті ашылады. Ал Ж.П,Сартер айтқандай адам еріктілік жазасына кесілген . Бірақ қазақ қалқының еркіндігі еріктілік пен бара-бар емес. Қазақ халқының дүние танымы және ділі жаңашылдыққа бет бұрып келеді. Сондықтан біз ғылым мен білімге бет бұрдық. Тарихқа көз салсаныз Абайдың қазақ қоғамының әлеуметтік сыншысы ретіндегі пікірлері (маса)өлеңіндегі жалғсын тауып қазіргі заманға отандық ғалымдардың идеаларында және ақындардың ой толқындарында жалғасын тауып жатқандығы күмәнсіз. Бұл ұлттық идеяның қазақ қалқы үшін арналған негіздемесінің рәміздік көрінісі іспеттес.


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет