Issn 1728-8657 хабаршы вестник



Pdf көрінісі
бет1/13
Дата06.03.2017
өлшемі1,66 Mb.
#7791
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

 

ISSN 1728-8657 



 

 

 



 

 

ХАБАРШЫ 



ВЕСТНИК 

 

«Кӛркем ӛнерден білім беру: ӛнер-теориясы-әдістемесі» сериясы  

Серия «Художественное образование: искусство-теория-

методика» 

№2 (31) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

А

л

л

м

м

а

а

т

т

ы

ы

,

,

 

 

2

2

0

0

1

1

2

2

 

 

 

 

Абай атындағы ҚазҰПУ-нің Хабаршысы, «Көркемөнерден білім беру: өнер-теориясы-әдістемесі» сериясы, 

№2 (31) 2012 ж.

 

 



Абай атындағы 

Қазақ ұлттық педагогикалық 

университетi 

 

ХАБАРШЫ

 

 

«Кӛркемӛнерден білім беру: ӛнер 

– теориясы – әдістемесі» 

сериясы

 

№2 (31), 2012 

 

2001 ж. бастап шығады.



 

Шығару жиiлiгi – жылына 4 нӛмiр 



 

Бас редактор: 

пед.ғ.д., проф. 

Б.А. ӘЛМҰХАМБЕТОВ 

 

Бас редактордың орынбасары: 

Ш.А. Ақбаева пед.ғ.к., доцент 

 

Редакция алқасы: 

К.Е. Ибраева пед.ғ.к., доцент, 

Н.А. Михайлова пед.ғ.к., доцент, 

М.Э. Сұлтанова аға оқытушы, 

А.С. Сманова пед.ғ.к., аға 

оқытушы 

М.И. Жексембекова пед.ғ.д., доц., 

Н.Б. Рахметова пед.ғ.к., доцент, 

К.С. Оразқұлова фил.ғ.к., аға 

оқытушы 

 

Техникалық хатшы: 

А.Т.Қожағұлов аға оқытушы 

 

© Абай атындағы  

Қазақ ұлттық педагогикалық 

университетi, 2012 

 

Қазақстан Республикасының мәдениет 

және ақпарат министрлiгiнде 2009 жылы 

мамырдың 8-де тіркелген №10099-Ж 

 

Басуға 13.02.2013 қол қойылды. 



Пiшiмi 60х84 

1

/



8

. Кӛлемi 11,25 е.б.т. 

Таралымы 300 дана. 

Тапсырыс 45. 

 

050010, Алматы қаласы,  



Достық даңғылы, 13.  

Абай атындағы ҚазҰПУ 

Абай атындағы Қазақ ұлттық 

педагогикалық университетiнiң 

«Ұлағат» баспасы 

 

 



 

 

 



М а з м ұ н ы 

 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 

 



 

 


 

Казахский национальный 

педагогический 

университет имени Абая 

 

 

ВЕСТНИК 

 

Серия «Художественное 

образование: 

искусство – теория – методика» 

№2 (31), 2012 

 

Выходит с 2001 года. 



Периодичность – 4 номера в год 

 

Главный редактор: 



д.пед.н., проф. 

Б.А.АЛЬМУХАМБЕТОВ 

 

Зам. главного редактора: 

Ш.А.Акбаева к.пед.н., доцент 

 

Редакционная коллегия: 

К.Е. Ибраева к.пед.н., доцент, 

Н.А. Михайлова к.пед.н., доцент, 

М.Э. Султанова к.искуст. ст. 

преп., 

А.С.Сманова к.пед.н., ст. преп., 

М.И. Жексембекова д.пед.н, доц., 

Н.Б. Рахметова к.пед.н., доцент, 

К.С. Оразкулова к.фил.н., ст. 

преп., 

 

Технический секретарь: 

А.Т. Кожагулов ст. преп. 

 

© Казахский национальный  



педагогический университет  

имени Абая, 2012 

 

Зарегистрировано  

в Министерстве культуры и информации 

Республики Казахстан  

8 мая 2009 г. №10099-Ж 

 

Подписано в печать 13.02.2013. 



Формат 60х84 

1

/



8

Объем 11,25 уч.-изд.л. 



Тираж 300 экз. Заказ 45. 

 

 



050010, г. Алматы,  

пр. Достык, 13. КазНПУ им. Абая 

 

Издательство «Ұлағат»  



Казахского национального 

педагогического  

университета имени Абая 

 

 



 

С о д е р ж а н и е 

 

 



 

 

 

Абай атындағы ҚазҰПУ-нің Хабаршысы, «Көркемөнерден білім беру: өнер-теориясы-әдістемесі» сериясы, 

№2 (31) 2012 ж.

 

 



 

ГРАФИКАЛЫҚ ДИЗАЙН ҚҰРАЛЫ 

 

Н.Е.Ажитаев – «Графика және дизайн» кафедрасының оқытушысы, Абай атындағы ҚазҰПУ 

 

Бүгінгі  таңда    компьютерлік  дизайн,  Web-дизайн,  жүйелік  программалаушы, 

администратор  және  тағы  басқа  мамандардың  қажет  екендігін  түрлі  жарнамалық  газеттерден, 

бұқаралық ақпарат құралдарынан да кӛруге болады. 

Адам  баласының кез-келген іс-әрекетін  тиімді  тәсілдермен шешу,  кәсіби  мобильдікке  кең 

ғылыми  технологияны  пайдалана  алу,  білімнің  маңызды  міндеті  болып  табылады.  Бұл 

технологиялар  дербес  компьютермен  жұмыс  істеуді  жеңілдетті,  оған  арнайы  техникалық  білімі 

жоқ  адамдарда  қол  жеткізе  алатын  болды.  Сонымен  қатар,  қазіргі  кезде  кең  ғылыми  техниканы 

пайдалану,  әр-түрлі  кәсіби  және  жартылай  кәсіби  дербес  компьютерде  жұмыс  істеуге  арналған 

бағдарлама ӛнімдерінің пайда болуына да қатысты.  

Енді, бүгінгі  таңда  ақпараттық  технологияның динамикалық  тұрғыда  дамып келе жатқан, 

адам іс-әрекетінің кӛптеген салаларында пайдаланылатын саласының бірі -  компьютерлік графика 

құралдарына  да  толығымен  қатысы  бар  (компьютерлік  моделдеу  және  дизайн,  полиграфия,  үш 

ӛлшемді  графика  және  анимация,  сәулет  ӛнері,  бейнеӛндіріс,  мультимедиа,  презентация  және 

т.б.).Осылай,  кӛптеген  суретшілерге,  графиктерге,  дизайнерлерге  осы  уақытта  дербес  компьютер 

композиция табуда, колорит іздеу үшін және де кӛркем шығарма жұмысында, оны аяқтау кезеңіне 

дейін жеткізуге керекті құрал болып табылады. Сонымен бірге, олар дәстүрлі жанрда, және де тек 

қана компьютерлік графикаға қатысты жанрларда да жұмыс істей алады. 

Қазіргі  заман    жаппай  ақпараттандыру  талаптарына  байланысты  компьютерлік  графика 

бейнелеу  ӛнерінің    заңдылықтарын  зерттеу  барысында,  кӛркем  шығармашылықта  кӛрініс  тапқан 

бейнелеу, сәндік-қолданбалы және дизайнерлік ӛнер түрлерін жасау үрдісінде де негізгі құралдың 

бірі болып саналады. Компьютерлердің технологиялық мүмкіндіктері олардың құнды графикалық 

мүмкіндіктерімен,  бейнелі  реңктерімен,  кеңістік  формаларын  екі  немесе  үш  ӛлшемдегі 

кӛрнекілікпен  бейнелеудегі  қабілетімен  белгіленеді.  Жасалған  ӛнімдердің  кәсіби  тұрғыда  да, 

жалпы  білім  беру  тұрғысында  да  маңызы  зор,  ӛйткені  ол  осы  саладағы  студенттердің 

шығармашылық қабілетін дамыту міндеттерімен ӛзара тығыз байланыста жүзеге асады. 

Компьютер —  жай  ғана  машина,  ол  ӛзі  кӛрсетіп  тұрған  сӛздерді  «түсінбейді»  және  ӛз 

бетінше  «ойламайды».  Компьютер  тек  қана  бағдарламада  кӛрсетілген  сызықтар  мен  түстерді 

енгізу-шығару  құрылғыларының  кӛмегімен  механикалық  түрде  кӛрсетеді.  Адам  миы  экрандағы 

кӛріністі  қабылдап,  оған  белгілі  бір  мән  береді.  Сондықтан  компьютер  адамның  басқаруына 

тікелей бағынады. Суретші компьютерддің құралдарын пайдаланған кезде түстерді шынайы кӛре 

алмағандықтан,  оның  мүмкіндіктері  де  азайа  түседі. Дегенмен компьютерлік графика форма  мен 

түстерді  неғұрлым  символды  пайдаланады,  сондықтан  кейде  түстер  шынайылықтан  гӛрі 

декоративтілікке  жақынырақ  болып  келеді.  Оның  жетістіктері  форманы  виртуальды  кӛруге 

мүмкіндік  туады.  Компьютерлік  графиканың  бағдарламалары  ӛте  нәзік  түстерден  мен 

формалардан,  күрлеліге  дейін  жұмыс  жасауға  ыңғайлы.  Дегенмен,  академиялық  кӛркем  ӛнерден 

білімі  жоқ  студенттер  үшін  түстер  мен  формаларды  сезіну  қиындық  тудырады.  Сол  себептен 

кӛркем  ӛнерден  білім  мен  оны  компьютердің  тіліне  алмастыру  ӛте  күрделі  үрдіс.  Ол  студенттің 

кӛркем  қиялы  мен  шығармашылықты  талап  етеді.  Кӛркем  қиял  суретшінің  түстер  мен  сызықтар 

арқылы  форманы  сезінуіне  әсер  етеді.  Композициялық  шешім  табу  үшін  бірнеше  сатылы 

бағдарламалар  мен  құралдарды  пайдалана  отырып,  дәстүрлі  (кескіндеме,  сурет)  кӛркем  ӛнердің 

тілін  графиканың  тіліне  аударады.  Дәстүрлі  кӛркем  ӛнердің  тілі  сызықтар,  дақтар,  түстер, 

архитектоникалық құрылым, копозиция және т.б. Дәстүрлі бейнелеу ӛнерінде материалмен тығыз 

байланыста  болады,  оны  қолымен  ұстап  сезінсе,  ал  дазайнер  суретші  оны  кӛркем  қиялы  арқалы 

іске  асырады.  Дәстүрлі  суретте  маретиалды  сезініп,  заттардың  фактурасы  неғұрлым  шынайы 

беріледі.  Компьютердің  мүмкіндігі  арқылы  жазылған  картиналарды  компьютерлік  живопись, 

компьютерлік графика деп аталады.  Сондай-ақ арлас техникалар да кездеседі. 

Бірінші  бастамасынан,  қазірге  дейін  есептеу  техникасы  үзіліссіз  даму  үстінде.  Есептеу 

техникасы  прогресінің  ерекшеліктерін  бейнелейтін  ұқсас  процесс  «Компьютерлік  ӛңдеудің 

әдістемелері»  ғылыми  еңбектің  мәнімен  бірге  жүреді.  Қазіргі  кезде  дербес  компьютер  ғылыми-

зерттеулік, есеп-қисаптың, құрастыру, безендіру жұмыстарын жасайтын құрал.  


Компьютерлік 

графика 

– 

әр 



түрлі 

кескіндерді 

(суреттерді, 

сызбаларды, 

мультипликацияларды)  компьютердің  кӛмегімен  алуды  қарастыратын  информатиканың  маңызды 

саласы.   

Дербес  компьютерді  пайдаланушылардың  қатарында  компьютерлік  графикамен 

айналысатындардың  саны  күн  санап  артып  келеді.  Қазіргі  кез-келген  мекемеде  кей  уақытта 

газеттер  мен  журналдарға  жарнамаларға  тапсырыс  беру  немесе  жарнамалық  парақшалар  мен 

буклеттер  басып  шығару  қажеттілігі  туындайды.  Олардың  кейбіреулері  осындай  жұмыстарды 

арнайы  дизайнерлік  бюролар  мен  жарнамалық  агенттіктерге   тапсырса,  кейбіреулері  қолда  бар 

программалық құралдарын пайдаланып, ӛз күштерімен жасауға тырысады.  

Қазіргі танымал программалардың ешқайсысы компьютерлік графикасыз жұмыс істемейді. 

Статистикаға  сүйенсек,  жаппай  қолданыста   жүрген  программаларды  жасап  шығарушы 

программистік  ұжымның  қызметкерлері   ӛз  жұмыстарының  90  %  уақытын   осы  графикамен 

шұғылдануға  жұмсайды екен.  

Қазіргі компьютерлік графика тек кӛркемдеу мен безендірумен үшін ғана емес, ғылым мен 

медицинаның барлық саласында, коммерциялық және  әкімшілік қызмет орындарында алуан түрлі 

ақпаратты  кӛрнекі  түрде  кӛрсету  үшін  сызбалар,  графиктер,  диаграммалар  жасау  үшін 

қолданылады. 

Конструкторлар автомобильдің немесе ұшақтың жаңа үлгілерін құрастырған кезде олардың 

соңғы кӛрінісін алу үшін үшӛлшемді графикалық объектілерді қолданады. Архитекторлар монитор 

экранында  болашақ  ғимараттың  кең  кӛлемді  кескінін  жасап,  оның  жер  бедерімен  қалай 

жанасатынын алдын-ала болжай алады /1/. 

Бүгінде  әрбір  шығармашылық  тұлға  компьютерлік  графика  және  жоғары  техонологияны 

біліп қана қоймай, оны ӛзінің кӛркем туындысының шынайылығы мен анықтылығына қол жеткізуі 

үшін  қолдана  алады.  Бірақ  бірде-бір  «компьютер»  дизайнері  –  дизайнер  емес,  егер  ол  суретші 

секілді  ойлап,  сурет  сала  білмесе.  Осы  жердегі  мақсат  (оқытушылардың)  дизайн  ӛнерін  үйреніп 

жатқан студенттерді ӛзінің нағыз шынайы кәсіби маманы етіп шығару.  Шығармашылық   қиялды,  

ӛнердің  түрлерінің ішндегі соңғы кездегі қарқынды дамып келе жатқан осы компьютерлік гафика 

арқылы да дамытуға болады.  

Қазіргі  ғаламдану  процесіне  сәйкес  бәсекеге  қабілетті,  жаңа  қоғамға  бейімделген  жеке 

тұлғаға  деген  сұраныс  болашақ  маманның  жан-жақты  дамыған,  біліктілігі  жоғары  деңгейде 

қалыптасуын кӛздейді. Болашақ маманның кәсіби біліктілігін қалыптастыру туралы мазмұндалған 

отандық,  ресейлік  ғалымдардың  еңбектері  мен  әлеуметтік,  философиялық,  психологиялық-

педагогикалық  әдебиеттерге  талдау  жасаудың  нәтижесі  қазіргі  бұл  проблемалардың  ӛзектілігі 

бұрынғыдан да арта түскенін кӛрсетті.  

Қазіргі  кезде  компьютерлік  графика  мүмкіндіктерін  үйрету  арқылы  студенттердің  кәсіби 

біліктілігін қалыптастыру қоғамды дамытудың бірден-бір құралына айналып отыр. Сондықтан да 

оны іске асыру қоғам үшін маңызды алғы шарттардың бірі болып есептеледі.  

      

Кӛркем  суреттен  білім  алатын  студенттер  компьютерлік  графикадан  білім  беру 



бағдарламаларында  студенттердің  кӛркем  қиялын дамытуға академиялық  сурет  пәндерінен  басқа 

да  түрлі  компьютерлік  графикалық  бағдарламалардың  құралдарын  пайдалана  отырып  арттыруға 

болатындығы  оқу  үрдісінде  анықталды.  Дегенмен  бұл  қазіргі  заман  компьютерлік  жаппай 

ақпараттандыру  заманында  мәселені  толығымен  шеше  аолды  деп  ойламаймыз.  Компьютерлік 

жаңалықтар  күнде  ашылып  жатқан  кезеңде  білім  мен  біліктілікті  жетілдіру  үздіксіз  үрдіс  болып 

қалмақ.   

 

1.

 

Исабек Н. Е. Студенттерді компьютерлік графиканы кәсіби  

іс-әрекеттерде пайдалануға даярлау. Дис...пед. ғыл. канд. – Алматы 2006 

 

Түйін 


Мақалада  компьютерлік  графиканың  маңызы  студенттердің  кӛздеген  мақсаттарына  жету 

жолындағы  әдеттер  мен  машықтарды  қалыптастырудағы  графикалық  дизайнның  ең  маңызды 

құралы ретінде қарастырылады. 

 

Резюме 



В  статье  рассматриваются    значение  компьютерной  графики,  как  один  из  важнейших 

инструментов  графического  дизайна  при  формировании  у  студентов  навыков  и  умение 

виртуального исполнения намеченной цели.  


Абай атындағы ҚазҰПУ-нің Хабаршысы, «Көркемөнерден білім беру: өнер-теориясы-әдістемесі» сериясы, 

№2 (31) 2012 ж.

 

 



 

 

Summary 



The  article  discusses  the  value  of  computer  graphics,  as  one  of  the  most  important  tools  of 

graphic design in the formation of students' skills and the ability of virtual performance target. 

 

 

The characteristics of contemporary art education in China 



 

 Mikhailova Nataliya Alexandrovna 

Manager of chair of graphics and design of the KNPU of a name of Abay, candidate of pedagogical 

sciences, assistant professor, member of the Union of artists of the Republic of Kazakhstan 

Liang Zhihui

 

  Master 1c. the specialist «6М010700 - the Fine arts and plotting» (Drawing)



 

of the KNPU of a name of Abay



 

 

            Еhe background of Chinese contemporary art education

 

When we quietly into the 21st century, a knowledge-based economy, information age, as China's 

rapid  economic  development,  social  structure  and  people's  lives  are  changed,  the  social  meaning  of  art 

talent  needs  have  also  changed,  the  quality  of  talent  made  a  higher  demand,  art  and  design  education 

content, methods, and therefore changes in the professional setting. Design and architecture should be set 

to find the times suited to market needs and new ways and new directions. China as a developing country, 

the scale of art and design education is first in the world, according to incomplete statistics, China is now 

the art and design colleges including the opening of art, design majors with 720 colleges and universities, 

period, is  designed  more than  600 colleges,  55  colleges  and  universities in  Hunan  Province  alone  there 

are  54  classes  designed  to  recruit  students.  But  arts  education  in  our  country  is  still  an  emerging 

discipline,  there  are  many  imperfections.  It  is  not  only  to  develop  and  consolidate  the  existing 

achievements,  solve  problems,  such  as:  institutional  similarity  between  the  disciplinary  system,  similar 

teaching methods and teaching content, as well as expansion and extension of new professional direction. 

Increase  opportunities  for  students  to  practice  in  order  to  train  qualified  personnel  needs  of  the 

community,  which  is  the  current  design  education  a  priority.  And  the  face  of  China's  economic 

development  and  design  education  to  China's  accession  to  WTO  opportunities  and  challenges,  how  to 

face  the  opportunities  and  challenges,  design  education  with  the  world  standards,  and  maintain 

independence  and  nationalization  content,  the  creation  of  an  education  system  with  Chinese 

characteristics. Our current  pressing problem.

 

  Chinese contemporary art education schools



 

Radical  modern  art  originated  in  the  «Eighth  Five-culture  movement».    Out  by  academic  rebel 

groups,  by  the  influence  of  Western  cultural  ideas,  a  strong  Western  orientation.  They  see  college 

education as a symbol of conservatism, through the «avant-garde art» give «mimetic reproduction» as the 

leading  college education with a  strong  shock,  trying  to  subvert the college  education of  Chinese art to 

modern  art  into  the  mainstream  of  development.  They  asked:  «deconstruct  the  traditional», 

«confrontational,  and  basic  skills»,  «Cancel  High  School»  is  to  fundamentally  change  the  traditional 

teaching  mode,  the  abolition  of  basic  training  as  a  unified  basis,  weaken  the  artistic  disciplines  of 

technical  curriculum,  under  conventional  desalination  the  cultivation  of  the  art  knowledge  structure. 

College  of  the  nature  of  the  change,  the  establishment  of  the  avant-garde  art  institutions,  the  College 

became a gathering place for young spiritual drifter, maverick spirit of those forums.

 

  The contemporary situation of art education



 

The new era, from a planned economy to a market economy in the pattern of higher art education  

and knowledge of the academic status of a universal question, the impact of modernism in the West under 

its  standard  scale  of  blurring.  College  of  traditional  values,  knowledge  products  in  the  new  market 

circulation  of  aesthetic  judgments  and  be  recognized  and  discarded.  Market-oriented,  competitive 

institutions  and  international  competition  after  WTO  accession  is  inevitable.  Eliminating  the  old  cloth 

new,  deepen  reform,  the  goal  of  modernization  of  Chinese  art,  the  construction  of  modern  art  with 

Chinese characteristics, mode of teaching is the primary task of education reform. After a series of reform 

measures, the college's academic thinking has undergone great changes, but also absorbed some modern 


ways  and  means  to  enrich  their  teaching.  This  self-adjustment  and  transformation  of  the  local  has  also 

made a number of effects, such as formalism, symbolism, abstract use; with regional characteristics of the 

formation  of  schools  of  painting  and  so  on.  But  the  quick  success  in  the  knowledge  structure  and 

application of practical situation in China is inevitable and out of touch, due to lack of cultural awareness, 

students  unable  to  grasp  what  they  have  learned  the  source  of  energy,  more  difficult  to  dig  deep  and 

thoughtful level of various forms of imitation and cloning.

 



Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет