Бөж философия древней Индии



бет1/11
Дата15.11.2023
өлшемі493,61 Kb.
#123399
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ – түрік университеті.

Факультеті: Әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар
Тобы:ТТА311

БӨЖ
Тақырыбы: Ежелгі Үндістан философиясы.


Қабылдаған: филос.ғ.к., доцент
Орындаған: Махадинова Севиля
Түркістан - 2023
Мазмұны.

  1. Кіріспе.......................................................................................2

  2. Негізгі бөлім.......................................................................................3

    • Ежелгі Үндістан философиясының кезеңдері мен шығу тегі............................4

    • Ежелгі Үндістан философиясының жалпы белгілері ........................................6

    • Ежелгі Үндістандағы философиялық мектептер................................................7

    • Буддизм ежелгі үнді философиясының əдеттен тыс мектебінің жарқын өкілі

ретінде...................................................................................................................11

    • Веданта ежелгі үнді философиясының ортодоксалды мектебінің көрнекті өкілі ретінде..........................................................................................................

  1. Қорытынды..................................................................................21

  2. Пайдаланылған əдебиеттер тізімі...................................................23

  3. Кіріспе

Ежелгі Үндістан - алғашқы əлемдік өркениеттердің бірі жəне əлемдік мəдениетке рухани құндылықтардың ең көп мөлшерін əкелді.
Философия өмір бойы бар жəне оның барлық салаларында көрінуі жəне қолданылуы керек: жеке, қоғамдық, халықаралық жəне т.б. - Бұл Үндістан ойшылдарының алғашқы ұстанымы. Сонымен қатар, философия адам болмысының физикалық жəне рухани аспектілерімен байланысты; тек өзінің рухани жəне өмірлік тəжірибесіне сəйкес, қоршаған дүниенің үйлесімділігін бұзбай жəне оған зиян келтірмей, адам болмысының негізгі мəселелерін шешуге болады.
Адамдардың ақиқатты білуі тек ақылға негізделмейді. Ол сезімге негізделген тұтас тəжірибеге негізделген. Жəне оларды елемеуге болмайды. Ақиқат тек таным процесінде ғана емес, сонымен бірге ойлау процесінде де түсініледі, Мен жəне Мен еместің сəйкестігі ретінде түсініледі, бұл кезде Мен əмбебап, жеке, өзгермейтін жəне Мен емес. Мен əрекет ететін бар əлем болып табылады.
Шығыс ойшылдары ақиқаттың көп қырлы екеніне, оны ешқашан толық көрсетуге болмайтынына, оған қатысты əртүрлі көзқарастар оның əр түрлі жақтарын ғана көрсететініне сенімді болды. Бұдан олар кемелдікке жетудің əртүрлі жолдары бар жəне олардың кез келгенін жеке адамның ішкі бейімділігіне сəйкес қабылдауға болады деген қорытындыға келді.
Шығыстың барлық философиялық жүйелерінің өзегі – əрбір адамның түпкі мақсаты өзін-өзі жетілдіру болуы керек, өйткені адамның өзін жетілдіру арқылы ғана əлем кемелділікке көтерілуі мүмкін. Философияның адамдар өміріндегі рөлі мен маңызын түсінудің осы контекстінде оның қалыптасуы Үндістанда орын алды.
Үндістандағы философиялық ойдың дамуы ұзақ жəне алуан түрлі тарихқа ие. Бұл бөлімнің мақсаты, толық деп санамай, Ежелгі Үндістан философиясының негізгі тұстары мен мəселелерін бөліп көрсетуге тырысу.
Үндістан халықтарының көне дəуірде қол жеткізген мəдениетінің жоғары деңгейі, өндіріс пен қоғамдық өмір нысандарының күрделілігі өте ертеден олардың айналасындағылардың бəрін түсіну əрекеттерін тудырды. Ежелгі үнді философиясының дамуы күрделі жəне қарама-қайшылықты болды. Философия үстем таптар толық, жүйелі сипат беруге ұмтылған мифтермен жəне діни нанымдармен тығыз байланыста болды. Буддистік философия шектен тыс субъективті идеализммен сипатталады: тек субъект шын мəнінде бар, оны қоршаған бүкіл əлем елес (Майя).
Жұмыстың объектісі - Ежелгі Үндістан философиясы. Пəні - Ежелгі Үндістан философиясының қалыптасу процесі.
Жұмыстың мақсаты – Ежелгі Үндістан философиясының мəнін ашу. Осы мақсаттан келесі міндеттер туындайды:

  1. Ежелгі үнді философиясының негізгі кезеңдері мен бастауларын көрсетіңіз.

  2. Ежелгі үнді философиясының негізгі белгілерін талдаңыз.

  3. Ежелгі Үндістанның іргелі философиялық мектептерін қарастырыңыз.

  4. Буддизм мен ведантаны православиелік мектеп пен гетеродокстық мектептің негізгі өкілдері ретінде талқылаңыз.

Жұмыс кіріспеден, негізгі бөлімнен, қорытындыдан, пайдаланылған əдебиеттер тізімінен жəне қосымшадан тұрады.


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет